• 1985

    1992 

    1993 

    1985

    1992

    1993

    1985 - prima victorie Mitsubishi la Dakar

    Aici a început cu adevărat moştenirea Mitsubishi Motors legată de cel mai important raliu off-road din lume. Un trio de Pajero pilotate de Andrew Cowan, Patrick Zaniroli şi Bernard Béguin au participat la raliul din 1985. Francezul Zaniroli a adus echipei prima din cele 12 victorii record ale sale. Andrew Cowan a terminat al doilea.

    1992 – cel mai de succes Dakar de până acum

    Organizatorii au făcut modificări semnificative la traseul raliului Dakar din 1992, iar evenimentul s-a încheiat în Cape Town, Africa de Sud, pentru prima şi singura dată în istoria sa. Evenimentul s-a dovedit a fi şi cel mai de succes până atunci pentru Mitsubishi Motors, cu victoria aparţinând francezului Hubert Auriol. Acesta a fost însoţit pe podium de coechipierii Erwin Weber din Germania – un novice al raliului Dakar – şi Kenjiro Shinozuka.


    1993 – a treia victorie Mitsubishi cu Bruno Saby

    Cinci maşini oficiale au fost înscrise în 1993, cu francezul Bruno Saby alături de Kenjiro Shinozuka, Erwin Weber, Jean-Pierre Fontenay şi spaniolul Salvador Servia. Mitsubishi Motors a înregistrat a treia victorie completă, mulţumită lui Saby şi copilotului Dominique Serieys, directorul echipei la Pont de Vaux, Franţa. Weber şi Shinozuka au terminat pe locul patru şi cinci.

    1997 

    1998

    2001 

    1997

    1998  2001

    1997 – echipa Mitsubishi Motors a dominat

    Evenimentul din 1997 a debutat şi s-a încheiat în Dakar. Echipa Mitsubishi Motors a dominat de la start şi a câştigat pentru a patra oară. Echipa a ocupat primele patru locuri din clasamentul general, cu Kenjiro Shinozuka la prima sa victorie, care a coincis şi cu prima victorie la Dakar pentru un pilot japonez. Jean-Pierre Fontenay, Bruno Saby şi Hiroshi Masuoka l-au urmat peste linia de sosire.

    1998 – un sezon plin de succese

    Evenimentul a revenit la startul tradiţional din Paris în 1998 şi a atras un număr de 173 de maşini înscrise. Alături de Bruno Saby, Kenjiro Shinozuka, Jean-Pierre Fontenay şi Hiroshi Masuoka a venit şi fostul schior francez Luc Alphand. Fontenay a marcat a cincia victorie a echipei, în timp ce coechipierii săi Shinozuka, Saby şi Masuoka au ocupat restul de poziţii de pe podium. Pentru a încorona un senzon de succes, echipa a câştigat şi cupa mondială  FIA pentru raliuri Cross Country pentru prima dată.

    2001 – prima femeie câştigă Raliul Dakar

    Jean-Pierre Fontenay, Kenjiro Shinozuka, Jutta Kleinschmidt, Hiroshi Masuoka, Carlos Sousa şi David Prieto iau cu asalt evenimentul din 2001 pentru Mitsubishi Motors. Raliul devine rapid o luptă între Mitsubishi Motors, Nissan şi Schlesser. Kleinschmidt a devenit prima femeie care a câştigat vreodată Raliul Dakar, după ce coechipierul ei Masuoka a pierdut timp în Senegal şi a ajuns pe locul doi. Sousa şi Fontenay au ajuns pe locul cinci şi şase. A fost a şasea victorie Mitsubishi Motors la Raliul Dakar.

    2002 

    2003 

    2004 

    2002

    2003 2004

    2002 – Mitsubishi ocupă nouă din primele 10 locuri

    Evenimentul din 2002 a debutat în Arras, în nordul Franţei iar Mitsubishi Motors a înscris Pajero/Montero pentru Jean-Pierre Fontenay, Kenjiro Shinozuka, Jutta Kleinschmidt, Hiroshi Masuoka, Carlos Sousa şi Luc Alphand. Participanţii Mitsubishi Motors au ocupat nouă din cele 15 podiumuri şi şi-au adjudecat a doua victorie consecutivă, mulţumită primului succes al lui Masuoka. Mitsubishi Motors a terminat în top 10, cu Pajero / Montero ocupând nouă din primele 10 locuri. Kleinschmidt şi Shinozuka s-au clasat pe locul doi şi trei.

    2003 - Primul Mitsubishi Pajero/Montero Evolution care câştigă Raliul Dakar

    Evenimentul din 2003 a debutat în Marsilia, Franţa şi s-a încheiat în staţiunea egipteană Sharm El Sheikh. Mitsubishi Motors a aliniat două Mitsubishi Pajero Evolutions noi pentru francezul Stéphane Peterhansel şi Hiroshi Masuoka, plus încă două Pajero / Montero tradiţionale pentru Jean-Pierre Fontenay şi Massimo Biasion. Peterhansel a ajuns la conducere şi părea inatacabil, dar a întâmpinat probleme în penultima etapă din Egipt, ceea ce l-a determinat să îi ofere a doua victorie consecutivă lui Masuoka. A fost şi a treia victorie succesivă a echipei şi al optulea succes la Raliul Dakar. Masuoka a fost însoţit pe podium de Fontenay şi Peterhansel.

    2004 – Stéphane Peterhansel îşi adjudecă victoria

    Fostul ciclist Stéphane Peterhansel a compensat dezamăgirea anului anterior obţinând prima victorie confortabilă pe patru roţi la Raliul Dakar din 2004. Astfel noul Pajero/Montero Evolution V6 pe patru litri a înregistrat a doua victorie succesivă iar Mitsubishi Motors a noua victorie în total. Peterhansel a devenit şi al doilea participant după Hubert Auriol, care a câştigat evenimentul pe două şi pe patru roţi.

    2005

    2006

    2007

    2005

    2006 2007

    2005 – a 10-a victorie a lui Mitsubishi la Dakar

    În încercarea sa de a înregistra a 10-a victorie record la Raliul Dakar, echipa Mitsubishi Motors Repsol ATS Studios a înscris cinci maşini la Raliul Telefónica Dakar 2005, care a debutat în Barcelona pentru prima dată şi s-a încheiat în Dakar. Stéphane Peterhansel şi Luc Alphand au ajuns în frunte imediat ce s-a ajuns în Mauritania şi au înregistrat primii cinci cei mai buni timpi pe etape în drumul lor spre o victorie convingătoare pentru Mitsubishi Motors. Succesul a marcat cel de-al cincilea triumf succesiv al Mitsubishi Motors la Dakar şi a doua victorie pentru Peterhansel într-un Mitsubishi. Alphand a avut al doilea cel mai bun rezultat personal general iar debutantul Joan ‘Nani’ Roma în echipa pentru Dakar a terminat al şaselea. Andrea Mayer şi Jean Michel Polato au pilotat pick-up-ul L200 în care Andrea a terminat pe locul 10 general în Rallye Orpi Maroc.

    2006 – prima victorie a lui Luc Alphand la Dakar

    Stéphane Peterhansel, Joan ‘Nani’ Roma, Luc Alphand şi Hiroshi Masuoka s-au aliniat la startul Raliului Dakar din 2006 în Lisabona, Portugalia cu cea mai nouă versiune de Mitsubishi Pajero/Montero Evolution MPR12, sperând la a şasea victorie succesivă în acest clasic raliu african. Peterhansel a preluat comanda când s-a ajuns în Mauritania, dar şi-a avariat suspensiile curând după aceea. Alphand a preluat conducerea şi a rămas acolo până la finiş, adjudecându-şi prima victorie la Raliul Dakar şi înregistrând a 11-a victorie în total a lui Mitsubishi Motors. Roma a terminat al treilea iar Peterhansel şi-a revenit şi a ajuns al patrulea, deşi Masuoka a abandonat în Maroc.

    2007 – a 7-a victorie consecutivă a lui Mitsubishi

    În plus faţă de programul continuu de testări şi dezvoltare a lui Mitsubishi Motors cu Pajero/Montero MPR13, raliul cross country din 2007 a adus echipei încă un succes prin Stéphane Peterhansel, care a câştigat laurii în faţa lui Joan ‘Nani’ Roma (locul 2) la Baja España, fiind în acelaşi timp şi a patra lui victorie pentru Mitsubishi Motors în UAE Desert Challenge. A urmat a 12-a victorie a echipei şi a treia a sa la Dakar.

  • CAROSERIA ESTE UN ASPECT IMPORTANT 

    CUM ÎŞI PETRECE ECHIPAJUL ZILELE ÎN CABINĂ

    DONAŢII DE LA 'FONDACION DAKAR SOLIDARIO' 

    Bodywork days-in-the-cockpit  fondacion-dakar-solidario 

    Pe lângă componentele sale tehnice, o maşină de raliu trebuie să şi arate bine. Pascal Monin este lăcătuş şi vopsitor pentru echipa Repsol Mitsubishi Ralliart. Ne oferă unele detalii: „noi suntem responsabili pentru toate piesele de caroserie necesare construirii maşinilor de curse şi pentru toate piesele de schimb de caroserie pentru raliurile cross country. Munca noastră începe la atelierul MMSP din Pont de Vaux, cu tăierea, pregătirea, asamblarea şi vopsirea pentru toate caroseriile. Ne ocupăm de toate finisajele maşinilor. De exemplu, utilizăm cam 100 de litri de vopsea pentru a ne pregăti pentru un Raliu Dakar. Vopsim exteriorul maşinii: de la capota din faţă până la cea din spate şi de la apărătpoarea din faţă până la cea din spate, etc. Folosim diferite culori; putem folosi până la 4 nuanţe de verde, oranj, alb şi tradiţionalul roşu al lui Mitsubishi Motors. Doar marcajele partenerilor sunt ataşate.”

    „La un Raliu Dakar sunt patru lăcătuşi din cei şapte câţi suntem în atelier. În condiţii de cursă avem nevoie să fim adaptabili. Avem cel puţin trei piese de schimb pentru fiecare Racing Lancer când pornim spre un Raliu Dakar. Adesea se discută opţiunea unui set de patru piese de schimb. La ediţia din 2009 a Raliului Dakar a trebuit să facem multe reparaţii. Doar colţurile barei de protecţie din faţă sunt consumabile şi le aruncăm după ce au fost folosite. Restul păstrăm pentru că putem reface totul. Suntem echipaţi pentru reparaţii la faţa locului. Sunt mândru de munca noastră ...”

    Fiecare etapă este diferită şi la fel sunt şi evenimentele unei curse. Totul este astfel calculat pentru ca fiecare echipaj să aibă rezervele necesare pentru orele lungi petrecute în cabinele vehiculelor.

    La micul dejun în fiecare dimineaţă piloţii şi copiloţii îşi colectează raţiile, o sacoşă cu mâncare şi o sticlă de apă. Le păstrează aproape pentru a le putea accesa în cel mai oportun moment, de regulă în timpul legăturilor sau pe marginea drumului când au o problemă cu maşina. Această sacoşă conţine un baton de cereale, fructe, pâine, mâncare în conservă, etc.

    Dar şi mai important într-o asemenea încercare este să bea suficientă apă; astfel, în spatele scaunelor membrilor echipei sunt fixate suporturi cu recipiente de apă de 2 litri, cu un tub legat la echipamentul lor. Cu o simplă mişcare a capului pot bea atât cât le trebuie şi când le trebuie.

    Mai dificil este să urineze. În funcţie de clasificarea maşinii, le este acordat mai mult sau mai puţin timp pentru a se opri la marginea drumului pentru a urina. Dar cei care sunt hotărâţi să câştige poartă adesea absorbante pentru adulţi. Scuze celor mofturoşi, dar fiecare secundă contează. 

    Preşedintele echipei Repsol Mitsubishi Ralliart, Osamu Nakayama, a fost invitat să doneze produse şi echipamente medicale spitalului Copiapo, împreună cu iniţiatorul acestei acţiuni caritabile, dr. Javier Mir. Medic bine cunoscut în Barcelona, dr. Javier Mir i-a însoţit pe participanţii Raliului Dakar şi a organizat întâlniri cu diferite spitale de-a lungul rutei parcurse.

    Acestui doctor cu inima mare îi place să ofere cât de mult ajutor poate ţărilor acoperite de Dakar. Acest lucru presupune multă logistică şi muncă pe parcursul întregului an. Pentru a rezolva lucrurile cum trebuie, asociaţia „Fondacion Dakar Solidario” ia legătura cu diverse ţări acoperite de raliu pentru a obţine informaţii despre spitalele aflate în dificultate de peste tot unde are opriri Raliul Dakar. După tone de hârtii şi acorduri, produsele şi echipamentele medicale sunt importate în camioanele care asistă Raliul Dakar.

    De exemplu, când s-au oprit la Copiapo, echipa doctorului Javier Mir a donat sterilizatoare pentru instrumente medicale. „Fiecare spital are alte nevoi. O dată am donat un incubator, pentru că nu-şi puteau permite să cumpere unul,” spune dr. Javier Mir. „Pe parcursul anului adunăm fonduri de la sponsori sau prin vânzări caritabile şi apoi cumpărăm materialele de care au nevoie.”

    Există mai multe iniţiative caritabile de acest gen, iar unele dintre ele donează materiale şcolilor.

    CHRISTIAN BERGER, ELECTRICIAN 

    ROLUL LUI ERIC ANDRE, ŞEF DE ATELIER

    REDUCEREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI 

    car-technician workshop-head environmental-impact 

    „Sunt şeful temporar al departamentului electric al echipei Repsol Mitsubishi Ralliart. Suntem o echipă mică de patru persoane şi ne ocupăm de instalaţiile electrice ale maşinilor de curse. În acest an am realizat întreaga cablare pentru console şi toate legăturile pentru prima maşină prototip. Pentru celelalte patru maşini, lucrările au fost externalizate astfel încât să fie gata la timp pentru Dakar 2009.

    Pentru o încercare precum Raliul Dakar, verificăm toate conexiunile în fiecare seara, fără a le deconecta, doar din ochi. Când echipajele echipei Repsol Mitsubishi Ralliart se întorc, ne informează despre ce s-a întâmplat pe parcursul zilei astfel încât să ne ocupăm exact de ceea ce este nevoie.

    O consolă de bord reprezintă cam o lună de muncă de cablare şi 300 de metri de sârmă. Într-o şedinţă decidem profilul consolei şi realizăm o schemă pe care ne pliem. 70% din timp lucrăm împreună cu departamentul de electronică, pentru că ne ocupăm de toate contactele. Cablarea porneşte de la bateria maşinii până la consolă, creierul vehiculului, iar apoi spre motor, cele două lumini din faţă şi spate, ştergătoarele parbrizului, etc. În total folosim 600 de metri de cabluri pentru legături şi consolă.

    După 23 de ani de experienţă cu echipa Repsol Mitsubishi Ralliart, încercăm să nu facem nicio greşeală când asamblăm totul. Sistemele electric şi electronic au evoluat enorm din primii ani şi până în prezent. În zilele noastre este foarte complicat să proiectezi componente electrice şi electronice pentru o maşină de curse. Am reuşit să ne adaptăm şi să învăţăm în timp. Dacă aş fi rămas la nivelul diplomei mele de electrician auto, nu aş fi reuşit niciodată să lucrez pe o maşină precum Racing Lancer.”

    „Rolul meu este să organizez lucrul în atelier şi să coordonez diferitele grupuri profesionale. Bineînţeles, acest lucru presupune o cooperare deplină între service-uri astfel încât lucrările să fie realizate la timp şi la momentul oportun. Am construit cinci noi şasie de Racing Lancer şi totul trebuia să fie gata pentru Dakar 2009.

    Munca mea în timpul Raliului Dakar este o continuare a lucrului meu în birou. Trebuie să organizez şi să instruiesc echipele pentru cele patru maşini de curse. Avem trei mecanici, un electrician şi un magaziner pentru fiecare Racing Lancer.

    În urma unei probleme cu maşina lui Peterhansel în timpul Raliului Dakar 2009, de exemplu, mecanicii şi inginerii lucrează întâi la maşinile proprii şi când sunt gata ajută la maşina care a suferit cele mai mari daune. Era vorba de muncă de o noapte şi am luat o decizie privind modul în care urma să lucrăm odată ce determinăm natura daunelor. Pentru că avem o echipă completă, prefer să stau în spate şi să nu îi deranjez pe băieţi. Sunt suficienţi şi sunt destul de competenţi pentru a se ocupa de problemă. Eu mă concentrez pe verificare şi mă asigur că totul este făcut corect şi nimic nu lipseşte.”

    Echipa Repsol Mitsubishi Ralliart a luat o serie de măsuri pentru a reduce impactul asupra mediului înconjurător pentru Raliul Dakar din 2009. Vehiculele participante Racing Lancers dispun de tehnologie avansată diesel, inclusiv injecţie de înaltă presiune şi rate scăzute de compresie. Plasticul „verde” a fost utilizat la mai multe componente, inclusiv consumabilele cu frecvenţă ridicară precum bara de protecţie faţă, apărătoarele de noroi, etc. Prin activităţile sportive cu motor, Mitsubishi Motors va lucra nu doar să testeze limitele la viteză şi anduranţă, dar va dezvolta şi tehnologii prietenoase cu mediul înconjurător. Descoperirile făcute în timpul competiţiilor impulsionează dezvoltarea vehiculelor de serie. Mitsubishi Motors aplică astfel programe care au drept scop minimizarea efectelor negative ale vehiculelor noastre, în fiecare etapă a ciclului lor de viaţă.

    Pe măsură ce legătura între maşini, societate şi mediul înconjurător devine mai clară, Mitsubishi Motors este gata să deschidă drumuri către o nouă eră de parteneriat sustenabil. Vom dezvolta un SUV compact de nouă generaţie, care va încorpora standardele globale de mediu furnizând în acelaşi timp plăcerea de a conduce, pentru care Mitsubishi Motors este faimos. Căutăm să includem în noile noastre maşini o adevărată sinergie între performanţele dinamice şi cele legate de mediu. Considerăm că tehnologia şi pasiunea noastră pentru condus ne va ajuta să preluăm conducerea către un nou viitor pentru motorizare.

    COMUNICAREA EMOŢIILOR

    TEHNOLOGIA CARE ÎNVINGE

     
    communication-the-thrill

    technology-that-wins 

     

    Festivalul vizual şi dramatic reprezentat de Dakar a atras televiziunea franceză încă de la început. Curând după aceea, febra Raliului Dakar a cuprins întreaga lume iar în prezent acesta este transmis în 189 de ţări. Împreună cu frumuseţea peisajelor, aventurile captivante ale participanţilor fac din Raliul Dakar un eveniment perfect de urmărit la televizor, pe internet, la radio sau în ziar. Peste 300 de companii media au acoperit evenimentul din 2009.
    Televiziunea
    Optzeci de canale transmit în 189 de ţări ştiri cu privire la cursă. În fiecare zi, elicopterele canalelor TV aduc imagini de la raliu, realizate pe etape, întrecându-se contra cronometru să prezinte lumii filmările cât mai curând posibil.

    Fotografiile 
    Raliul Dakar reprezintă pentru fotografii de ştiri talentaţi o adevărată mină de aur. Majoritatea merg cu maşina căutând punctul magic de unde să fotografieze. Marii distribuitori de presă însă, înregistrează imagini fantastice din elicopter.

    Ziare – Radio 
    Dakar este o sursă de neegalat de dramatism uman, cu victorii glorioase şi învingeri zdrobitoare în acelaşi timp. Pentru jurnaliştii care raportează cursa, este o şansă de a spune poveştile participanţilor dintr-o perspectivă extrem de apropiată. Jurnaliştii agenţiilor de presă şi corespondenţii speciali ai cotidianelor sau revistelor de specialitate se inspiră din aventurile Raliului Dakar pe măsură ce acesta se desfăşoară.

    Sursele media noi
    Datorită tehnologiei Iritrack, a fost posibilă urmărirea membrilor echipelor în timp real online.

    În raliuri, informaţia înseamnă totul şi pentru a obţine ce este mai bun, echipa Repsol Mitsubishi Ralliart utilizează cea mai înaltă şi avansată tehnologie în toate sesiunile de testare. GPS-ul, de exemplu, este inestimabil permiţând echipei să monitorizeze continuu localizarea maşinii, lucru absolut esenţial în timpul testelor şi în timpul competiţiei.

    La fel de important pentru succes este telemetria, care permite inginerilor de la bază să colecteze date live de la componentele majore ale maşinii în timp ce aceasta este condusă. Asta înseamnă că echipa poate monitoriza în mod constant elemente precum suspensia, motorul şi cutia de viteze – analizând o mulţime de variabile precum căldura, gradele de uzură, consumul de combustibil, cuplul şi caracteristicile de putere, echipa poate asigura performanţe optime şi poate observa potenţiale probleme. În zilele noastre, telemetria este indispensabilă când vine vorba de pregătirea vehiculelor pentru competiţii dure aşa cum este Raliul Dakar.

     
  • PAJERO 

    L200 

    PAJERO

    L200 

    Pajero a concurat în Raliul Dakar peste 25 de ani. Prima ieşire a fost în 1983, când a terminat pe un onorabil loc 11 general. Apoi, în 1985, un Pajero a câştigat Dakar-ul categoric, marcând începutul dominaţiei lui Mitsubishi Motors în cursa clasică africană. Până în prezent, Pajero rămâne cel mai de succes vehicul în istoria Raliului Dakar. 

    Împărtăşind mult din tehnologia sofisticată pentru tracţiunea integrală a fratelui mai mare Pajero, Mitsubishi L200 s-a dovedit a fi un competitor dur şi rezistent în Dakar. Şasiul robust i-a conferit lui Mitsubishi L200 capacitatea de a absorbi greutăţile administrate încet-încet de un asemenea eveniment dur, iar motorul puternic furnizează performanţa necesară.

    PAJERO EVOLUTION 

    RACING LANCER MRX09 

    PAJERO-EVO

    RACING-LANCER 

    Mitsubishi Motors a dezvoltat modelul Pajero Evolution MPR10 când au intrat în vigoare reglementările auto pentru Dakar în 2002. Evolution, aşa cum presupune şi numele, a fost dezvoltat continuu pe parcursul anilor şi s-a bucurat de un imens succes la Raliul Dakar, cu victorii în cinci ani consecutivi. În 2005, Evolution MPR12 a fost un competitor formidabil, cu un rezervor de combustibil de 250L montat în spate pentru o distribuţie perfectă 50:50 a greutăţii. Ca să înţelegeţi cât de rezistent a fost MPR12, unele din piesele suspensiei au putut suporta temperaturi de până la 200 de grade Celsius.
    MPR13 din 2007 a fost o versiune semnificativ îmbunătăţită a modelului precedent, cu o structură multi-tubulară nou-nouţă. Pentru a atinge un centru de gravitate şi mai jos, atât rezervorul de combustibil cât şi roata de rezervă au fost amplasate mai jos. Un ecartament mai lat în faţă şi spate, împreună cu geometria revizuită a suspensiilor au îmbunătăţit stabilitatea şi manevrabilitatea la viteze înalte.

    MPR14 a propulsat Pajero Evolution pe noi culmi cu introducerea puterii diesel. Motorul diesel de 3,0 L 260bhp al MPR14 oferă cel mai bun compromis între greutate şi forţă. Acest motor puternic şi eficient beneficiază de lunga experienţă a lui Mitsubishi Motors în domeniul tehnologiilor avansate diesel, de la rata de compresie scăzută până la injecţia de înaltă presiune.

    Racing Lancer este cel mai nou vehicul de raliu cross country al lui Mitsubishi Motors, proiectat să preia noile reglementări Super Production pentru Dakar, incepand din anul 2010. Cu o siluetă sportivă inspirată de hatch-back-ul cu 5 uşi Lancer Sportback, Racing Lancer foloseşte un motor puternic 280bhp V6 turbodiesel dezvoltat de Mitsubishi Motors. Având o suspensie sofisticată dispusă cu braţe triunghiulare duble şi arcuri elicoidale la ambele capete şi cu un cadru multi-tubular uşor, Racing Lancer este atât agil cât şi rapid. Cu alte cuvinte, este un succesor demn al minunatelor vehicule de raliu ale lui Mitsubishi Motors care l-au precedat. 


  • TESTAREA MAŞINILOR (TESTELE DIN MAROC ŞI ADAPTAREA)  

    RALIUL DAKAR

    test1
    dakar-1

    Pentru a ne pregăti maşinile cât mai bine posibil, Mitsubishi Motors realizează sesiuni de testări în condiţiile dure de genul celor pe care maşinile le vor întâlni în competiţie. În cadrul pregătirilor pentru Dakar, de exemplu, am parcurs mii de kilometri de testare în Maroc. În lunile de vară, când efectuăm testări de rutină pentru evenimente precum Raliul Dakar, temperaturile din Maroc pot ajunge la valorii medii peste zi de 40 de grade Celsius. Aceste condiţii extreme, combinate cu o suprafaţă de nisip fin, oferă tehnicienilor noştri o idee destul de clară a modului cum maşinile se vor descurca în căldura şi praful din timpul competiţiei. De asemenea oferă piloţilor noştri o idee despre ce urmează şi cum să abordeze mai bine condiţiile inimaginabil de extreme.

    Nu există nicio simulare computerizată care să poată pregăti o maşină şi un pilot pentru realitatea unui eveniment ca Raliul Dakar. Pe parcursul a mii de kilometri, nu există nicio modalitate de a prevedea exact la ce forţe va fi supusă maşina. Permutările potenţialelor şocuri şi presiuni sunt practic nelimitate, astfel încât, informaţiile colectate în timpul unui eveniment sunt inestimabile. Folosindu-ne de experienţa unui eveniment real putem să revenim la bază şi să analizăm stresul şi presiunile care în schimb ne permit să proiectăm soluţii mai bune pentru următoarea cursă. Facem acest lucru de peste 25 de ani cu un succes uriaş, iar rezultatul eforturilor noastre este reprezentat de unele din cele mai puternice maşini care se întrec la Dakar.

Contactează un dealer pentru mai multe informații despre servicii