Noua generatie Mitsubishi L200

MAI DUR, MAI FIABIL, MAI REZISTENT.

Acum, disponibil in Romania.

Noua generatie Mitsubishi L200 (MY20)

Mai dur, mai fiabil, mai rezistent.

Exact la 40 de ani după ce primul pick-up truck de o tonă a fost lansat și cu peste 4,7 milioane de vânzări globale cumulate de atunci – din care 416.000 sunt încă folosite în Europa în 2019 (date MME din iunie 2019) – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a introdus a 6-a generație de L200.

Vândut în peste 150 de țări, L200 se clasează pe locul 2 în graficul de vânzări globale al MMC, între Outlander și ASX, și joacă un rol-cheie pentru Corporație, începând cu regiunea strategică ASEAN (± 30% din piața globală de pick-up truck – toate brandurile).

Un amestec de fiabilitate, capacități îmbunătățite on- și off-road (datorită cutiei sale de transfer full time Super Select 4WD II, completată cu noile sisteme “Off Road Mode” și “Hill Descent Control”), confort și funcții de nivelul unui automobil pentru pasageri, noua generație L200 devine cea mai extremă formă de expresie 4-Wheel Drive – ca formă și conținut – oferit de Mitsubishi Motors, pe urmele legendarului Pajero.

Construit în Thailanda – în cea mai mare fabrică a MMC din afara Japoniei – pentru piețele globale, “Rough & Tough” Noua Generație L200 va ajunge în show-room-urile din Europa începând cu septembrie 2019.

Proiectat dincolo de duritate

„În Indonezia L200 deține o cotă de 60% pe piața de pickup trucks pentru minerit. Absolut esențială în minerit și alte medii dure este durabilitatea structurii și organizarea de susținere post-vânzare, iar aceste domenii sunt cele în care se află forța Mitsubishi Motors.”

Koichi Namaki

Director de Proiect, PD Office & LCV Business Leader, Product Strategy Div

Indonezia este una din multe astfel de piețe unde L200 trebuie să-și dovedească valoarea, mergând prin cele mai dificile condiții de condus și manevrare – încărcături grele, temperaturi ridicate sau scăzute sau teren extrem.

De cealaltă parte a planetei, în Chile, L200 a devenit nu doar calul de povară preferat pentru industria minieră ci a ajuns și cel mai bine vândut vehicul din toate segmentele și clasele din țară (sursa: Mitsubishi Motors Chile), din exact același motiv.

În acest sens, dialogul constant în ambele direcții între MMC și clienții săi la nivel global a fost esențial pe parcursul ultimilor patruzeci de ani pentru a dezvolta mai departe conceptul general al pick-up truck-ului de o tonă la Mitsubishi Motors.

Pentru a-l cita pe Namiki-san: „creând Noua Generație L200 am încercat să creăm un proces de construcții vehicule care să conducă la o satisfacție îmbunătățită a clientului.

Acest lucru înseamnă că în procesul de dezvoltare am realizat investigații cu privire la condițiile din viața reală în care se folosește vehiculul și, acolo unde este nevoie de îmbunătățiri, realizăm investigații exact în acea piață.

În acest sens, fiecare piață din lume a devenit terenul nostru de instruire zilnică.

În baza acelor rezultate, introducem măsuri de remediere pentru produs, bineînțeles, dar examinăm cu mare atenție și metodele noastre de testare. Repetarea constantă a acestui proces a păstrat vie moștenirea noastră de dezvoltare de 40 de ani, oglindită în duritatea acestui nou model L200”

Acest jurnal de inginerie al Mitsubishi Motors, actualizat în mod constant din 1978, a devenit în sine o valoare cu beneficii directe pentru modelul L200, printre care:

- Noul design exterior – etichetat drept „Rock Solid” (solid ca o stâncă)

- Calitate mai fină percepută (interior și exterior)

- Sistem 4WD îmbunătățit ce încorporează un nou „Off Road Mode” și un sistem „Hill Descent Control”*

- Noul motor 2,2 Diesel (conform Euro 6d temp) pentru Europa

- Noua transmisie A/T 6 viteze

- Cadru de șasiu, frâne și suspensii îmbunătățite

- Noi caracteristici de siguranță*:

o Sistem Blind Spot Warning (avertizare unghi mort) cu funcție Lane Change Assist (asistență la schimbarea benzii)

o Sistem Forward Collision Mitigation (atenuarea coliziunii frontale)

o Sistem Ultrasonic Misacceleration Mitigation (atenuare a accelerării accidentale)

- Noi caracteristici în interior

- O gamă lărgită de accesorii

Dezvoltarea acestei a 6-a generații a reprezentat un demers major pentru Mitsubishi Motors Corporation.

Nu doar pentru că acest vehicul reprezintă 15% din vânzările globale ale Mitsubishi Motors, dar și din cauza efectului continuu de halo asupra brandului începând cu 1978 și asupra reputației 4WD a MMC.

Proiectat dincolo de duritate

„Povestea designului nostru pentru Noua Generatie L200 a început cu un sondaj printre clienții noștri cu pick-up trucks din Thailanda și din întreaga lume – de la profesioniști, la familii. I-am întrebat ce-și doreau de la un pick-up truck. Răspunsul lor a fost: duritate, fiabilitate, stabilitate și dinamică.

Acest lucru a reprezentat un ordin clar pentru noi, pe care l-am transpus într-un concept de design numit “Rock Solid”, coerent cu ceea ce considerăm a fi esența “Mitsubishi-ness” , și anume robustețe și dinamism.”

Tsunehiro Kuminoto

Vice-președinte Corporate – Design

În decursul lungii istorii de patruzeci de ani a pick-up truck-urilor Mitsubishi de o tonă, designul a jucat întotdeauna un rol important pentru a aduce clienți în showroom-urile din întreaga lume. Întotdeauna vehicule noastre au fost capabile si elegante.

Fiecare din primele patru generații au avut încorporate cele mai noi tehnologii, fiecare cu funcții de design distinctive și creative, până la cabina tip capsulă a celei de-a 4-a generații din 2005, de exemplu:

Cu toate acestea, în acest segment în schimbare rapidă, condus de un val de noi și curajoși jucători, designul curat al modelului L200 nu a mai fost considerat suficient. Drept rezultat, a 5-a generație de L200 a început să devieze de la așteptările clienților din întreaga lume: “dur, aspru, stabil și dinamic” și a devenit cumva separat de forța sa interioară și abilitățile 4WD remarcabile.

Acum insa, prezentăm a 6-a generație “Rock Solid” și imaginea sa radical nouă:

Tablă nou-nouță

Cu un „maxilar” pătrățos și „umeri” lați, Noua Generație L200 reprezenta o declarație de design contemporan, complet coordonat cu ultimele tendințe previzibile ale pieței în acest segment.

Mult mai mult decât un simplu face-lift, dispune de tablă metalică complet nouă în partea din față și din spate a cabinei, păstrând totuși trăsăturile caracteristice Mitsubishi, precum linia de mijloc, delimitarea curbată între cabină și zona de transport (J-line) sau liniile de caracter orizontale puternice, care subliniază soliditatea caroseriei în general:

Aerodinamica

Pe lângă aspectul solid, au fost depuse multe eforturi pentru a îmbunătăți aerodinamica L200, cu exemple precum:

- A fost adăugat un baraj de aer zonei dintre cabină și portbagaj, pentru a ajuta la gestionarea fluxului de aer și a reduce zgomotul produs de vânt.

- Cel mai înalt punct al cabinei și cel al cadrului de protecție al zonei de încărcare au acum aceeași înălțime, pentru a reduce rezistența la aer.

- Au fost dezvoltate noi oglinzi laterale.

Identitate vizuală “Dynamic Shield” avansată

Cu toate acestea, punctul de pornire al acestei noi dinamici de design, factorul definitoriu, este la partea din față, unde Noua Generație L200 prezintă cea mai recentă evoluție a identității vizuale “Dynamic Shield” a MMC.

Mai mult decât un simplu design al grilei, definește de fapt designul întregului front în 3D, de la grilă la capotă și aripi, pentru un aspect și o senzație generală coerentă.

În timp ce aliniază modelul L200 cu ASX, Eclipse Cross, și Outlander deja dispuse cu Dynamic-Shield, printre alte vehicule MMC, această evoluție dramatică este menită să îi ofere un aspect mai puternic, îmbunătățind în același timp și funcționalitatea.

Noi caracteristici de design frontal

- Capotă mai ridicată (cu 40 mm) cu panou central elevat, pentru un efect de clapetă pentru utilaje.

- O grilă mai îngustă și mai înaltă cu bare duble groase (cea superioară întinzându-se în interiorul unității subțiri pentru faruri) pentru a conferi o impresie de lățime – spre deosebire de barele subțiri verticale înclinate spre interior ale modelului L200 anterior.

- Admisie de aer inferioară mai înaltă, mai pătrată și mai deschisă, încadrată de mustățile cromate cu formă de bumerang ale Dynamic Shield pe ambele părți.

- Unitățile secundare pentru faruri au fost mutate din centrul admisiei inferioare de aer în cavitățile verticale pătrate mari (de fiecare parte a mustăților), ele însele definind aspectul de „umeri” lați al aripilor frontale, continuând cu designul ascuțit al arcurilor pentru roți și aspectul lor “tăiat dintr-o masă solidă”.

- Noua poziționare a lămpilor de ceață din față permite o vizibilitate laterală mai bună.

- Element inferior mai ascuțit și mai solid al barei de protecție, care permite in continuare un unghi de abordare foarte bun (30°).

- Nou sistem de iluminare complet LED (fasciculul principal, luminile de zi (DRL) și pozițiile)* - o reflexie s ingineriei de precizie renumite a Mitsubishi, ca și integrarea DRL în cadrul designului grilei contribuie la identitatea curajoasă a măștii frontale.

Poziția lor ridicată ajută și atunci când conduceți în zone inundate (acolo unde este legal și necesar), oferind în același timp o protecție mai bună împotriva deteriorării unităților.

Noi caracteristici ale designului spate

În timp ce spațiul de transport a fost complet reproiectat, cu un aspect mai pătrățos și mai solid, lămpile din spate aproape ajung la partea de sus a hayonului și învăluie aripile din spate, pentru un efect mai lat, mai adânc și mai stabil.

Designul specific al luminilor LED* din spate și al stopurilor oferă modelului L200 o identitate vizuală mai pătrunzătoare și din spate, îmbunătățind în același timp vizibilitatea.

Mai jos, bara de protecție din spate* mai solidă și mai bine integrată oferă mai bună protecție fără a diminua unghiul de degajare (22°).

Călătoria de la “atractiv” la “solid” continuă cu designul roților din aliaj, depărtându-se de actualul model cu doisprezece spițe subțiri, ajungând la noul model de roți de 18” cu șase spițe duble groase* .

Stil și caracter practic

Ca tușă de final, au fost dezvoltate patru noi culori:

- Gri (Graphite Gray)

- Portocaliu (Sunflare Orange Pearl)

- Roșu (Red Solid)

- Alb (White Diamond) – similar în tehnologia vopselei cu roșul diamant al Eclipse Cross, combină luciul perlat și adâncimea metalică pentru a crea un efect de lac acolo unde culoarea pare a se schimba în funcție de lumină, accentuând forma sculpturală a caroseriei modelului L200.

Nu în ultimul rând, a 6-a generație de L200 rămâne în „clasa de 5 metri” (5.220 mm pentru Cabina Dublă – fără bara de protecție din spate), ajutând la parcare, manevrare (cea mai mica raza de intoarcere din clasa sa – 5,9 m) precum și la greutate (1.895 până la 2.035 kg).

Greutatea este un factor-cheie pentru o bună economie de combustibil și astfel emisii CO2 scăzute, toate acestea traducându-se în costuri scăzute de rulare pentru profesioniștii independenți sau pentru micile afaceri.

Cu toate acestea, în cadrul acestor dimensiuni, inginerii MMC au reușit să obțină un spațiu de încărcare cu o lungime (1.520 mm – ca și înainte) egală cu 29% din lungimea generală.

Dincolo de duritate

„Performanțele off-road reprezintă una din punctele forte definitorii ale Mitsubishi Motors, iar Noua Generație L200 face un nou salt înainte, cu noul mod Off-Road și Hill Descent Control.

Avem clienți care își conduc modelul L200 (Triton) off-road în timpul liber și avem și clienți care conduc mai multe zeci de km în condiții off-road aspre în cadrul muncii lor de zi cu zi.

Performanțele off-road ale noului L200 îl fac un „camarad” de încredere pe deplin capabil să îndeplinească aceste roluri.”

Yoshiki Masuda

Specialist-șef Produse, Divizia de Strategie de Produs

Acum cu noul design potrivit abilităților sale din lumea reală, Noua Generație L200 poate continua să ducă dinamica pick-up truck-ului de o tonă pe noi culmi.

Sistem 4-Wheel Drive

Predecesorul erei moderne 4WD a Mitsubishi Motors la începutul anilor 80, L200 a păstrat un avantaj față de competitori timp de cinci generații succesive, în special cu introducerea cutiei de transfer Super Select în 1991 – singura astfel de unitate de pe piață, permițând 4WD full-time atât on road cât și off-road în treaptă inferioară de viteză.

Inițial dezvoltat pentru Pajero/Montero/Shogun, sistemul Super Select* al MMC (acum “Super Select 4WD-II”) permite șoferului să aleagă cea mai potrivită setare a cutiei de transfer, în funcție de teren și de condițiile de mers. Trecerea de la 2WD la 4WD se poate face fără a fi nevoie să opriți mașina (posibil sub 100 km/h), indiferent de suprafața de drum.

Atu-ul Super Select se află în poziția sa “4H” Full Time 4WD. Încă o raritate în segment, în special când se combină cu capabilitatea low range, se poate folosi la orice viteză (în cadrul limitelor legale) și pe orice suprafață.

În cazul special al unui pick-up truck precum L200, Super Select 4WD-II adaugă aderență semnificativă atunci când mașina este condusă cu spațiul de încărcare gol. Dispune de un diferențial central ce furnizează performanțe off-road remarcabile, dar controlează și distribuirea cuplului în față și spate în modul 4H, pentru manevrare mai bună și operare simplă pe o gamă largă de suprafețe, de la drumuri pavate la trasee alunecoase.

Spre deosebire de unii dintre competitorii săi, Super Select 4WD-II este echipat și cu o gamă largă de viteze inferioare (“4LLc”) pentru adevăratul off-road (acolo unde este legal).

De asemenea este disponibil un sistem diferențial* spate, pentru tracțiune maximă pe suprafețe alunecoase, contribuind la performanțele generale off-road ale vehiculului. Este disponibil și un sistem superior Easy Select part-time 4WD*, precum și o variantă 2WD – doar în forma Double Cab High Rider*.

Cu a 6-a generație, L200 aduce două noi funcții active de siguranță, care îmbunătățesc capabilitățile off-road:

1 – Noul mod Off Road*

Operat cu ajutorul unui buton amplasat lângă selectorul 4WD și disponibil cu M/T și A/T (modelele 4WD), noul Mod Off-road, oferă posibilitatea selectarii modurilor specifice GRAVEL (pietriș), MUD (noroi)/SNOW (zăpadă), SAND (nisip) și ROCK (piatră) (only in 4LLc), care se setează în funcție de condițiile de mers.

Folosind controlul integrat al puterii motorului, transmisia automată și frânarea, precum și Controlul Activ al Stabilității și Controlul Tracțiunii, sistemul Off-road regleaza automat alunecarea roților pentru a maximiza performanța all-terrain și capabilitatea de auto-extragere din condiții grele de drum:

ð GRAVEL (pietriș)

Acest mod combină accelerația și stabilitatea optime pe drumuri nepavate, unde pietrele mici sau praful pot cauza alunecarea roții.

ð MUD/SNOW (noroi / zăpadă)

Acest mod reglează alunecarea roții pentru a evita blocarea și pentru a menține stabilitatea direcției la plecare.

Odată ce vehiculul se mișcă ferm, sistemul permite alunecarea într-o anumită măsură și reduce gradul de control al tracțiunii pentru a reduce orice senzație de oprire. Dacă sistemul detectează că vehiculul se blochează în noroi sau zăpadă, slăbește controlul puterii motorului pentru a îmbunătăți capabilitatea de auto-extragere.

ð SAND (nisip)

În acest mod, când vehiculul pornește de pe loc, sistemul reduce alunecarea roții pentru a evita blocarea și, inițiind un efect de diferențial cu limitare a alunecării, îmbunătățește capabilitatea proprie de auto-extracție. Odată ce vehiculul se mișcă ferm, sistemul permite alunecarea într-o anumită măsură și reduce gradul de Control Activ al Stabilității și de Control al Tracțiunii pentru a reduce orice senzație de oprire.

La modelele A/T, transmisia trece pe temporizarea treptelor de viteze mai potrivită pentru modul SAND și menține alimentarea ridicată a cuplului prin selectarea vitezei adecvate.

ð ROCK (piatră)

Când sistemul detectează că roțile opuse pe diagonală nu au suficient contact cu solul, sau pentru a îmbunătăți tracțiunea și stabilitatea în rampă, sistemul reduce orice pierdere de energie prin suprimarea alunecării roții și acționează ca un diferențial cu limitare de alunecare.

La modelele A/T, transmisia trece pe temporizarea treptelor de viteze mai potrivită pentru modul ROCK și menține alimentarea ridicată a cuplului prin selectarea vitezei adecvate.

Dincolo de aceste lucruri:

- Modul GRAVEL este setarea implicită

- Fiecare mod corespunde setării pozițiilor 4WD cu Super Select 4WD-II

- Diferențialul spate are prioritate față de modurile Off Road

- Modurile nu mai sunt disponibile odată ce diferențialul spate este activat.

2 – Hill Descent Control (HDC – control la coborârea în pantă)*

De asemenea operat printr-un buton amplasat lângă selectorul 4WD și de asemenea disponibil și la M/T și la A/T (modelele 4WD), sistemul Hill Descent Control menține o viteză constantă a vehiculului când coboară o pantă și unde frâna de motor singură nu este suficientă.

Sistemul poate păstra viteza vehiculului constantă între 2 și 20km/h (3-20 km/h pentru modelele M/T) la coborârea unei pante. Viteza setată este stabilită de șofer și controlată de Controlul Activ al Stabilității și Controlul Tracțiunii – unitatea hidraulică ECU aplicând presiune de frânare.

Observatii:

- Pentru vehiculele A/T, orice mod de condus poate fi selectat, în timp ce pentru vehiculele M/T trebuie selectat 4LLc

- Când este activă frânarea automată HDC, luminile de frânare vor fi aprinse;

- Dacă este nevoie, odată ce Hill Descent Control este activ, viteza setată poate fi mărită apăsând pedala de accelerație. În această situație, odată ce pedala de accelerație este apăsată, presiunea de frânare este redusă treptat, astfel încât viteza vehiculului crește. Noua viteză setată cu HDC este fixată imediat ce pedala de accelerație este eliberată.

Șasiu îmbunătățit

În plus față de noile moduri Off Road și sistemul Hill Descent Control, generația a 6-a de L200 este îmbunătățită față de predecesori în numeroase zone menite să ofere un nivel mai ridicat de siguranță activă, confort și durabilitate:

1- Șasiu mai puternic

Pentru a aborda condițiile dure în care trebuie să funcționeze pick-up truck-urile, la modelul L200 s-au folosit panouri de forță cu rezistență la tensiune în cabină și spațiul de încărcare, pentru a reduce greutatea și a crește rigiditatea.

Pentru Noua Generație L200, robustețea generală și capacitatea de condus au fost crescute prin folosirea eficientă a ranforsărilor pentru a majora rigiditatea de torsiune în structura compartimentului motorului și în cadrul șasiului, îmbinările de la cabină și spațiul de încărcare.

Amplasarea strategică a materialelor de izolare fonică, de absorbție a zgomotelor și vibrațiilor, împreună cu cadrul de șasiu, cabina și spațiul de încărcare cu rigiditate mai ridicată, îmbunătățesc liniștea și confortul din cabină.

De asemenea, pentru a ne asigura că noul L200 va rezista la condițiile dure de folosire pe care le va întâlni ca pick-up truck în diferite regiuni și situații de oriunde în lume, deteriorarea legată de vârstă a fost și mai mult redusă prin folosirea de oțel rezistent la coroziune în cabină și în spațiul de încărcare și prin folosirea eficientă a materialelor de etanșare.

2- Suspensie re-tunată

Reținând configurația generației anterioare, a 5-a (arcuri elicoidale în față / arcuri în foi în spate), pentru a oferi o combinație potrivită vieții reale de confort și nivel ridicat de încărcare, L200 de generația a 6-a și-a îmbunătățit performanțele prin:

- în față: constanță mai ridicată a arcului + dimensiune mai mare a amortizoarelor

- în spate: constanță mai ridicată a arcului + forță de amortizare optimizată a amortizoarelor

3 Frâne mai puternice:

La modelele echipate cu roți de 18”, discurile din față au crescut de la 294 mm la 320 mm și sunt de asemenea dispuse cu pistoane cu doi cuzineți (2 x 45 mm față de sistemul anterior de 60 mm cu un cuzinet).

Materialul folosit pentru plăcuța de frână este și el superior.

4 – Noul motor 2,2 Diesel

O dezvoltare a familiei de motoare Diesel a MMC “4N1” complet din aluminiu, arbore cu came dublu, rampă comună 16v 4 cilindri, compresie scăzută și injecție directă – care a fost primul motor Diesel din lume dispus cu distribuție variabilă – această nouă aplicație dezvoltată special pentru L200 include o reducere majoră a fricțiunii dintre piesele mobile și o îmbunătățire substanțială a răspunsului sistemului de injecție.

Acestea au redus consumul de combustibil, au curățat emisiile de gaze și au redus zgomotul mecanic.

În plus, reducerea greutății pentru pistoane, biele și arborele cotit contribuie la o accelerare mai lină și mai lungă pe parcursul întregului interval de rotire.

Motivată de nevoia de a respecta reglementări mai stricte ale UE legate de emisii în cadrul WLTP, această micșorare va permite generației a 6-a de L200 să respecte cerințele Euro 6d temp.

În particular, un sistem de evacuare a gazelor cu purificare (SCR) ce folosește injecție AdBlue a fost montat pentru a reduce nivelul de emisii de NOx.

AdBlue este o marcă comercială înregistrată a Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA)

De fapt, această unitate mai mică, mai ușoară oferă performanțe similare unității anterioare 2,5 “Normal Power”, respectând protocolul WLTP mult mai strict, folosindu-se cel mai bine de greutatea restrânsă a modelului L200:

MY19 HP

MY19 NP

MY20

Putere max.

181 ps @ 3.500 rpm

154 ps @ 3.500 rpm

150 ps @ 3.500 rpm

Cuplu max.

430 @ 2.500 rpm

380 Nm @ 1.500 rpm

400 Nm @ 1750-2250 rpm

5- Noua transmisie A/T cu 6 viteze

Potrivit alegerii motorului 4N14 2,2 Diesel, inginerii MMC au înlocuit cutia de viteze anterioară A/T cu 5 trepte (care provenea de la Pajero) cu o cutie de viteze automată mai performantă, cu emisii mai scăzute și 6 trepte de viteză.

Mai silențioasa la viteze ridicate (acolo unde este legal), aduce de asemenea îmbunătățiri în ceea ce privește eficiența și economia de greutate prin folosirea unei pompe de ulei electromagnetice cu un mecanism mai simplu pentru a opera sistemul Auto Stop & Go (AS&G).

Mai sigur și mai dur

L200 și-a construit o reputație de durată ca fiind un vehicul comercial de încredere, robust și ușor. Noul model L200 vine si cu o serie de caracteristici inteligente care duc pasagerii și șoferul la un alt nivel.

Noul L200 vine acum complet echipat cu cea mai nouă tehnologie inteligentă de siguranţă a MMC (disponibilitate în funcţie de piaţă şi modele). În baza abordării mai multor tipuri de senzori pentru a monitoriza întreg perimetrul maşinii, aceste sisteme anticipează situaţii care pot conduce la un accident şi sprijină şoferul în evitarea lor:

- Multi-around Monitor w/Bird View image - Monitor 360 de grade cu imagine compusa de sus: în jurul vehiculului sunt amplasate 4 camere ce pot afisa pe ecranul unitatii multimedia 5 unghiuri diferite: faţă, spate, lateral (dreapta şi stânga) precum şi o imagine compusa de sus, aeriană 360°, folositoare la parcarea în spaţii stramte, suplimentate de linii de ghidare pentru parcare afisate pe ecran in functie de miscarea efectiva a volanului. Aceasta functie electronica inteligenta pentru parcare este completata mai departe de un set de senzori de parcare, 4 pe fata si 4 pe spate, ce alerteaza soferul de prezenta obiectelor aflate in apropierea autovehiculului (sub 15 km/h).

- Forward Collision Mitigation (FCM) - Atenuarea coliziunii frontale: acest sistem se foloseşte de o cameră si un laser cu raza scurta de actiune situat in spatele parbrizului cat şi de un radar cu unde milimetrice, situat in spatele barei de protectie din fata (disponibil doar pe modelele echipate cu ACC), pentru a detecta vehiculele sau pietonii din faţă. Dacă sistemul FCM detectează un risc de coliziune avertizează sonor şoferul şi îl sprijină în atenuarea daunelor datorate unei coliziuni sau, în funcţie de situaţie, în evitarea unei coliziuni prin aplicarea automată a frânelor.

- Lane Departure Warning (LDW) - Avertizare privind părăsirea benzii: acest sistem alertează şoferul când detectează că maşina este pe cale să iasă de pe banda sa. Sistemul LDW se activeaza la peste 65 km/h.

- Blind Spot Warning system (BSW) with Lane Change Assist and Rear Cross Traffic Alert - Sistemul de avertizare a unghiului mort cu asistenţă la schimbarea benzii şi alertă privind traficul din spate: aici, folosind cele două radare cu unde radio situate în spatele barei de protecție din spate, sistemul avertizează şoferul cu privire la vehiculele care se apropie din spate şi din lateral şi îl sprijină în timpul schimbării benzii cat si la iesirea cu spatele din parcari fara vizibilitate laterala.

BSW functioneaza intr-un interval de 70 m de la spate (si 3 m de fiecare parte a autovehiculului) si o viteza de 10 km/h (18 km/h pentru alerta Rear Cross Traffic).

- Aceste functii combinate detecteaza vehiculele existente in zona unghiului mort (din spate) a vehiculului folosind radarele cu unde radio, instalate in interiorul barei de protectie spate. Acestea pot reduce accidentele neplacute, cu functie auxiliara ce avertizeaza soferul despre prezenta unui alt vehicul in unghiul mort la schimbarea benzii de circulatie sau iesirea cu spatele din parcari fara vizibilitate laterala, prin intermediul indicatorilor luminosi din oglinzile exterioare si a avertizarilor sonore.

- Utrasonic misacceleration Mitigation System (UMS) - Sistemul ultrasonic de atenuare a accelerării accidentale: această soluţie inteligentă gestionează puterea motorului evitand accelerarea bruscă atunci când, un alt vehicul sau un obstacol se afla in fata sau in spate, sau cand şoferul confundă acceleraţia cu frâna şi apasă prea tare si prea rapid. Sistemul functioneaza intr-un interval de 4 metri (fata si spate) si sub 10 km/h.

*disponibilitate în funcție de piață și model

***