Noul Mitsubishi Outlander PHEV (MY19): ELECTRIC & MORE

NOUL OUTLANDER PHEV (MY19)

- Cronologia Outlander PHEV:

o Octombrie 2009: Prima avanpremieră prin Concept-PX MiEV la Salonul Auto de la Tokyo

o Noiembrie 2011: A doua avanpremieră prin Concept-PX MiEV II la Salonul Auto de la Tokyo

o Septembrie 2012: Premiera mondială la Salonul Auto de la Paris

o Ianuarie 2013 : Introducere pe piaţa japoneză

o Octombrie 2013: Introducere pe piaţa europeană

o Noiembrie 2013: „Tehnologia RJC a anului 2014" – Conferinţa Cercetătorilor şi Jurnaliştilor Auto din Japonia (RJC).

o Noiembrie 2013: Premiul pentru inovaţie – Maşina anului în Japonia 2013-2014

o Septembrie 2015: Upgrade și facelift majore la Salonul Auto de la Frankfurt

o Octombrie 2015: Participarea la cursa Baja Portalegre 500 cross-country (Portugalia)

o Decembrie 2017: Introducere pe piaţa Nord Americană

o Ianuarie 2018: 100.000 unități Outlander PHEV vândute în Europa;

o Martie 2018: 150.000 unități Outlander PHEV vândute la nivel global

o Martie 2018: Noul Outlander PHEV (MY19) la Salonul Auto de la Geneva

o Noiembrie 2018: Noul Outlander PHEV (MY19) este disponibil in Romania.

- Piaţa modelului Outlander PHEV:

o Cel mai bine vândut autovehicul plug-in hibrid din Europei în 2015, 2016 şi 2017**

o Cel mai bine vândut SUV plug-in hibrid la nivel global în 2017**

o Vânzări globale (date MMC anul fiscal):

2012※1

2013

2014

2015

2016

2017

TOTAL

TOTAL

4.302

19.662

35.180

42.353

23.836

28.296

153.629

Japonia

4.302

8.968

8.627

11.833

3.616

5.105

42.451

Europe

10.624

25.354

29.551

19.825

20.459

105.813

A.N.※2

1.874

1.874

Australia※3

69

1.144

802

199

692

2.906

Altele ※4

1

55

167

196

166

585

*1…Vânzările au debutat în ianuarie 2013

*2…SUA, Canada

*3…Australia, Noua Zeelandă

*4…Taiwan, Hong Kong, America de Sud

**JATO Dynamics

o Top 5 pieţe din Uniunea Europeană pentru Outlander PHEV (date MME an fiscal – vânzări cumulate):

2012

2013

2014

2015

2016

2017

TOTAL

UK

12

10.037

11.015

7.569

7.694

36.327

Olanda

9.393

7.441

7.026

1.440

189

25.489

Norvegia

442

1.403

3.717

4.695

3.939

14.196

Suedia

344

2.471

3.001

2.245

2.423

10.484

Germania

4

1.430

2.032

1.777

1.784

7.111

o Ierarhizare pieţe (Date înregistrate local – CY17 primele cinci pieţe UE pentru Outlander PHEV):

Outlander

PHEV

UK

Norvegia

Suedia

Germania

Spania

Volum CY17

7.500

4.067

2.451

2.234

719

Ierarhizare locală CY17 PHEV

# 1

# 1

# 2

# 3

# 1

- Upgrade PHEV MY19:

o Noul „PHEV 2.0”:

§ Motor nou pe benzină 2,4 cu ciclu Atkinson;

§ Putere generator majorată cu 10%;

§ Puterea motorului electric punte spate majorată cu 10% până la 70 kW (95 ps);

§ Capacitatea de acţionare a bateriei este majorată cu 15% la 13,8kWh;

§ Puterea de acţionare a bateriei este majorată cu 10%;

§ Sistem de operare PHEV îmbunătăţit;

o Şasiu nou:

§ Sistem “Super-All Wheel Control” (S-AWC) derivat din Augmented Lancer Evolution, cu două noi moduri de condus: „SPORT” şi „SNOW” (zăpadă);

§ Rigiditate amplificată a caroseriei prin utilizarea sudurii adezive structurale;

§ Suspensie re-calibrată;

§ Manevrabiltate mai bună;

§ Frâne cu discuri ventilate faţă 17” (la roţi de 18”)

o Design nou:

§ Grilă frontală, bară de protecţie, sistem de iluminare noi …

§ Spoiler spate, prelungire bară de protecţie noi …

§ Roţi noi din aliaj multi-spiţe de 18”

§ Scaune faţă reconturate (reconcepute)

§ Tapiţerie din piele de calitate premium (disponibilă cu o bordură superioară nouă)

o Caracteristici noi:

§ NVH îmbunătăţit

§ Consolă centrală revizuită care include butoane restilizate pentru selectarea modului de condus

§ Panou de instrumente cu un nou aspect

§ Prize A/C în spate

§ Prizele exterioare de alimentare de 1.500W (230 V)

- MY18 versus MY19:

(specificaţii UE)

MY18 Outlander PHEV

(protocol NEDC)

Noul (MY19) Outlander PHEV

(protocol WLTP)

Putere motor (kW/CP)

89/121 la 4.500 rpm

99/135 la 4.500 rpm

Cuplu motor (Nm)

190 la 4,500 rpm

211 la 4.500 rpm

Putere motor spate (kW/CP)

Cuplu motor spate (Nm)

60/82

195

70 (95)

195

Capacitate baterie acţionare (kWh)

12,0

13,8

Viteza maximă*

170 km/h

170 km/h

0 – 100 km/h*

10”8

10”5

Acceleraţie de depăşire *

(40 până la 60 km/h)

(80 până la 100 km/h)

2”8

4”3

2”5

3”7

Viteza maximă * – modul EV

125 km/h

135 km/h

Autonomie maximă – modul EV

54km

45 km WLTP

(54 km NEDC)

Consum combustibil

(ciclu combinat)

1,7 l / 100km

2,0 l / 100 km WLTP

(1,8 l / 100 km NEDC)

Emisii CO2 (g/km)

(ciclu combinat)

41

46 WLTP

(40 NEDC)

Puterea totală (motor termic + motor faţă electric + motor spate electric + generator) poate fi luată în considerare doar ca valoare nominală, având în vedere că o astfel de configuraţie/combinaţie nu apare în timpul condusului, pentru că sistemul PHEV ia în calcul întotdeauna cea mai echilibrată combinaţie între grupul motopropulsor şi modurile de condus, cu accent pe abilităţile electrice – condus şi încărcare – şi emisii scăzute)

* Acolo unde este legal

***

OUTLANDER PHEV - Model reprezentativ

Pe parcursul ultimilor ani, industria auto la nivel global a început să îmbrăţişeze electro-mobilitatea ca o contribuţie la combaterea schimbărilor climatice, dezvoltând produse-model şi construind alianţe pentru a sprijini dezvoltările vaste presupuse de acest efort, atât în domeniul bateriilor, cât şi în componentele trenului de rulare sau electronicelor.

“EV + SUV”: Strategia centrală a MMC

Pentru Mitsubishi Motors Corporation (MMC), electro-mobilitatea a fost de mult considerată o direcţie strategică, iar procesul de cercetare si dezvoltare în acest sens, a fost iniţiat încă din octombrie 1966.

În paralel, popularitatea actuală (şi previzibilă) a SUV-urilor a determinat aproape toţi OEM (producătorii de echipamente originale) să se îmbarce în această călătorie pe parcursul ultimilor ani în timp ce Mitsubishi a condus acest „tren” o lungă perioadă de timp – un jucător 4WD foarte serios începând din anul 1936 cu modelul iniţial PX33 4WD, care a evoluat spre gama de autovehicule de teren orientate spre life-style (dar încă foarte capabile), prin intermediul primei generaţii de Pajero/Montero/Shogun în 1982.

La convergenţa tendinţelor de pe piaţă, noul (MY19) Outlander PHEV de azi este cel mai nou model dintr-un lung şir de autovehicule electrice şi SUV-uri 4WD Mitsubishi.

Lider de piaţă

Având premiera mondială în 2012 la Salonul Auto de la Paris, Outlander PHEV a fost iniţial lansat pe câteva pieţe Europene (Olanda, ţările Scandinave …) în octombrie 2013.

Deschizător de drumuri, modelul Outlander PHEV şi-a pus rapid amprenta, oferind o nouă dimensiune segmentului SUV European , depăşind reperul de 50.000 de unități vândute în noiembrie 2015 iar apoi 100.000 de unități vândute în ianuarie 2018. Capitalizând acest succes, a devenit şi cel mai bine vândut autovehicul plug-in hibrid în Europa în 2015, 2016 şi 2017*, alimentat de o evoluţie constantă a modelului.

În ciuda presiunii crescute din partea concurenței în creștere, Outlander PHEV şi-a păstrat ritmul, menținându-se pe primul loc în Regatul Unit, Norvegia sau Spania în timpul anului fiscal 2017* prosperând în acelaşi timp pe pieţe cu concurenţă puternică din partea jucătorilor locali, precum Suedia sau Germania.

*Sursa: JATO Dynamics

Per total, pentru perioada ian. – dec. 2017, Outlander PHEV a contribuit la o cotă combinată de 13% EV/PHEV şi o cotă combinată de 77% SUV în cadrul mixului de modele Mitsubishi Motors în regiune.

Expansiunea globală

Printre dezbaterile aprinse din Europa despre viitorul motorinei şi la modul general, despre locul automobilului în societate, pragul de 100.000 de unități vandute, depăsit de Outlander PHEV in ianuarie 2018, confirmă ambiţia Mitsubishi Motors de a oferi noi propuneri celor care doresc să îmbrăţişeze schimbarea înaintea majorităţii.

Cu toate acestea, în timp ce Europa a absorbit majoritatea volumului acestui model, povestea Outlander PHEV merge dincolo de această regiune. Extinzând raza de acţiune a strategiei de produs “EV + SUV” a MMC, Outlander PHEV a fost lansat în America de Nord (Canada şi SUA) în decembrie 2017.

Revizuind tendinţele actuale de piaţă, Mitsubishi Motors intenţionează să însoţească şi naţiunile emergente în căutarea lor din ce în ce mai intensă de mobilitate individuală limitând în acelaşi timp impactul unei astfel de dezvoltări asupra mediului – exemplu sunt proiectele-pilot iniţiate în ţări precum Indonezia, Vietnam sau Costa Rica.

Valoarea alianţelor

Outlander PHEV nu este doar cel mai nou capitol al unei saga Mitsubishi triplă care a început în 1936 (4WD), a continuat în 1966 (cercetare şi dezvoltare EV) şi apoi în 1982 (prima gen. Pajero SUV), reprezintă şi una dintre cele mai puternice valori pe care MMC le aduce în alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi, alături de prezenţa puternică pe piaţa ASEAN, tehnologia 4WD renumită şi încă un „strat” de experienţă în pick-up trucks.

De la alăturarea din 20 octombrie 2016, prin PHEV Mitsubishi Motors a întărit Alianţa, care era deja cel mai mare producător de vehicule electrice din lume. Cu Mitsubishi Motors, Alianţa este astăzi liderul necontestat în tehnologia EV şi PHEV.

Pe parcursul următorilor ani, compania intenţionează să introducă noi autovehicule electrice echilibrând Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi.

Invers, Alianţa va putea să profite de tehnologia şi expertiza Mitsubishi Motors în domeniul grupurilor motopropulsoare plug-in hibrid electrice (PHEV).

„Verde” la nivel global

Prin aprovizionarea cu autovehicule cu emisii ultra-scăzute, precum Outlander PHEV, Mitsubishi Motors joacă un rol constructiv în asigurarea unui viitor mai curat, faţă de care factorii de decizie din întreaga lume s-au angajat prin iniţiative precum Acordurile de la Paris privind Schimbările Climatice.

Drept răspuns al trecerii la nivel global la modele cu emisii mai scăzute (şi la reglementări de mediu mai stricte), Mitsubishi Motors a anunţat că plănuieşte ca intreaga gamă de modele să beneficieze de sisteme electrice sau PHEV.

În acest sens, Outlander PHEV este predecesorul strategiei de produs centrale a Mitsubishi Motors, „EV + SUV”, ce îmbină caroseria (aspectul de) SUV cu grupul motopropulsor EV, în soluţia complet electrică (pentru maşinile mici şi compacte) sau soluţia proprie MMC pe bază EV plug-in hibrid electrică (pentru vehiculele mai mari).

Până la finalul planului de afaceri semestrial actual „Drive for Growth’ în anul fiscal 2019, compania se aşteaptă ca primele cel mai bine vândute modele la nivel global SUV, 4WD şi plug-in hibrid electric (PHEV) să acopere 70% din volumul total de vânzări. Reflectând trecerea la modelele cu emisii mai scăzute, MMC a anunţat de asemenea că plănuieşte să furnizeze sisteme electrice pentru intreaga gama de modele, inclusiv EV kei din 2020.

***

TEHNOLOGIA - Intrinsec electric

Încă de când grupul Mitsubishi a fabricat prima sa maşină acum mai bine de un secol (Model-A în august 2017), activitatea sa a demonstrat o abordare ambiţioasă şi adesea inovatoare, dezvoltând noi tipuri de autovehicule şi deschizând drumuri în domeniul tehnologiilor de vârf.

Această atitudine îndrăzneață şi progresistă a continuat după ce compania Mitsubishi Motors Corporation a fost oficial constituită în 1970, iar acest lucru este cel mai bine exemplificat în prezent de produsul reprezentativ Outlander PHEV:

- Primul SUV plug-in hibrid electric din lume cu motor dublu oferit de un producător convenţional, când a fost anunţat în 2012;

- Încă singurul vehicul plug-in hibrid bazat pe o caroserie de maşină electrică (spre deosebire de ICE generice electrificate în rest).

De la primii utilizatori din 2013, Outlander PHEV şi-a întâlnit publicul din Europa îndeplinind cerinţele unui număr din ce în ce mai mare de clienţi ataşaţi iniţial de concurenţii mai consacraţi.

Nucleul beneficiilor produsului – şi răspunsul pozitiv din partea pieţei – este reprezentat de caroseria unică.

Traseul unic

Spre deosebire de abordarea aleasă în această industrie, Mitsubishi Motors a decis să ocolească electrificarea generică a vehiculelor ICE pentru a-şi dezvolta propriile vehicule plug-in hibrid.

În schimb, construind pe baza cercetărilor lor întinse pe o perioadă de 50 de ani în domeniul electro-mobilităţii, inginerii MMC au făcut traseul opus, acela a unui vehicul electric alimentat în principal de două motoare electrice (unul în faţă şi unul în spate) completate de un motor mare pe benzină şi un generator puternic, ambele capabile să intervină în mod automat atunci când condiţiile şi/sau capacitatea de încărcare o cer.

Profitând de simplitatea inerentă a vehiculelor electrice (fără cutie de viteze, drive-by-wire …) şi sprijinită de un sistem de operare PHEV extrem de sofisticat dezvoltat la nivel intern, această nouă caroserie aduce beneficii notabile, în ceea ce priveşte ambalajul (compromisuri mici faţă de varianta ICE), salvarea la greutate (până la 275 kg mai puţin decât concurenţa) sau eficienţa.

Acest traseu electric neobişnuit a condus la unele evenimente interesante:

- Conceptul de „putere maximă” este doar nominal din moment ce motorul pe benzină + motorul din faţă + motorul din spate + generatorul nu funcţionează niciodată împreună la viteză maximă – o astfel de configuraţie/combinaţie nu apare niciodată în realitate, pentru că sistemul PHEV găseşte întotdeauna cea mai potrivită combinaţie între grupul motopropulsor şi modurile de condus, cu accent pe abilităţile electrice – condus şi încărcare – şi emisiile scăzute.

- În timp ce modul EV este cel presetat la pornire, autonomia anunţată de 45 km (WLTP) pentru condusul pur electric nu este niciodată secvenţială (adică 45 km şi apoi nimic …). În schimb, sistemul PHEV va comuta în mod constant între condus şi încărcare, în special în modul de condus SAVE.

- Sistemul PHEV al Mitsubishi Motors este atât de intrinsec electric încât maparea sistemului de operare permite 89 de zile de condus doar pe electric (autonomia de 45 km - WLTP fiind suficientă pentru majoritatea navetelor zilnice din Europa). În ziua cu numărul 90 pe panoul de instrumente se va aprinde o lumină de avertizare iar motorul pe benzină va fi pornit automat de PHEV OS, pentru a proteja sistemul de injecţie a combustibilului.

- Sistemul PHEV este complet automatic, fără dificultăţi şi complet de încredere. Singura alegere pe care o face şoferul este între:

o Selectarea modului EV acolo unde şi când este nevoie

o Activarea modului SAVE (economisire) – soluţia preferată pentru a proteja curentul din baterie, insuflând în acelaşi timp o doză de transmisie electrică cu consum mai redus de combustibil şi emisii mai mici

o Apăsarea comutatorului pentru modul CHARGE (încărcare) pentru a forţa încărcarea când nu este disponibilă nicio sursă de curent. Acest sistem va fi crucial pentru noile reglementări în unele oraşe care vor permite doar autovehicule cu zero emisii în unele zone. Şoferul unui Outlander PHEV va putea conduce din zona suburbană cu modul hibrid şi va putea comuta pe electric complet odată ce se află în oraş.

o Utilizarea padelelor din spatele volanului pentru a modula frânarea motorului şi regenerarea de curent – totul fără senzaţia ciudată dată de pedala de frână simţită la majoritatea maşinilor dotate cu sistem de frânare regenerativ.

- Sunt disponibile multiple opţiuni de încărcare – ca echipare standard:

o Încărcare obişnuită: 4,0 ore – AC 230V 16A

o Încărcare rapidă (standard CHAdeMO – 25 mn pentru 80% încărcare*)

o Modul CHARGE (încărcare)

o Frânare regenerativă (5 paşi graduali)

o „Încărcare fulger” automată în timp ce conduceţi în modul SAVE (economisire)

* 80% doar pentru a reuşi să stocheze energie şi de la frânarea regenerativă în cadrul celor 20 de procente rămase

Trei moduri de rulare

Outlander PHEV oferă trei moduri de condus, toate activate automat de sistemul de operare PHEV şi toate oferind sistemul 4WD permanent electric:

o « Modul Pure EV » (până la 135 km/h – acolo unde acest lucru este legal)

§ maşina este acţionată de motoarele electrice din faţă şi spate

§ energie obţinută din baterie

o « Modul Series Hybrid »

§ maşina este încă acţionată de motoarele din electrice faţă şi spate

§ motorul termic este angajat în acţionarea generatorului, pentru a încărca bateria în timpul mersului

§ mod activat automat – pentru maxim 3-10 mn – pentru accelerări bruşte sau urcări; de asemenea, când bateria nu este suficient de bine încărcată;

§ înclinarea sistemului de a trece înapoi în modul Pure EV cât de des/de rapid posibil

§ motorul termic activat şi punctual şi automat pentru a menţine convertorul catalitic în stare optimă + după 89 de zile de condus exclusiv electric, pentru a proteja sistemul de injecţie cu combustibil.

o « Modul Parallel Hybrid »

§ motorul termic acţionează roţile din faţă (prin transax Multi-Mode faţă)

§ motorul electric de pe puntea faţă sprijină motorul termic + motorul electric de pe puntea spate continuă să acţioneze roţile din spate

§ mod activat automat la viteză ridicată (acolo unde este legal)

§ înclinarea sistemului de a trece înapoi în modul Series hybrid (sau modul Pure EV sub 135 km/h) cât de des/de rapid posibil

§ motorul termic este şi el angajat pentru a încărca prin generator, folosind surplusul de cuplu.

Dincolo de condus

Caroseria Outlander PHEV bazată pe sistemul EV aduce câteva beneficii suplimentare semnificative legate de gestionarea energiei:

- două prize electrice 1.500W sunt montate (una în spatele consolei centrale, disponibilă pentru pasagerii din spate şi încă una în portbagaj) pentru a conecta orice echipament de exterior de 230V, acolo unde nu există reţea electrică.

- Capacitatea maşinii este suficientă pentru a alimenta o gospodărie obişnuită timp de maxim 10 zile, dacă bateria este complet încărcată iar rezervorul de combustibil este plin – un avantaj singular a cărui valoare a fost demonstrată (din nefericire) de persoanele lipsite de electricitate în urma dezastrelor naturale din Japonia.

- Una din atracţiile tehnologiei PHEV a MMC este că permite şoferilor să îşi folosească bateriile pentru a furniza curent DC caselor lor, comunităţii şi în reţeaua electrică. Această capacitate deschide uşile unei noi ere a unei gestionări mai eficiente a energiei.

De fapt unic în segmentul său, Outlander PHEV este deja compatibil cu smart grid iar Mitsubishi Motors anticipează introducerea treptată a schemelor vehicul-către-casă (V2H) în anii următori şi este deja implicat în programe demonstrative în mai multe ţări.

***

Noul Outlander PHEV (MY19)

Consolidare

Cu 150.000 de unități Outlander PHEV vândute la nivel global din 2013, Mitsubishi Motors a construit cu siguranţă o prezenţă solidă pe piaţă într-un segment nou-nouţ şi şi-a consolidat profilul de brand SUV.

La cinci ani după lansare şi trecând prin iteraţia majoră MY19, Outlander PHEV va fi acum considerat noul produs reprezentativ de brand al MMC – un automobil de succes destinat să consolideze poziţia de lider pe piaţa acestui model, răspunzând în acelaşi timp nedumeririlor clienţilor şi respectând cele mai noi reglementări legate de mediu.

Reacţia clienţilor

De la lansare, MMC a adunat şi o bază bogată de clienţi, alimentând dialogul cu şoferii ce conduc zilnic Outlander PHEV, particulari sau corporate, ceea ce în schimb a condus la diferite iteraţii ale modelului de la lansare – inclusiv noua variantă MY19 – şi a permis colectarea de informaţii valoroase utile viitoarelor dezvoltări.

Reacţiile esenţiale ale clienţilor europeni pot fi rezumate după cum urmează:

- Condus lin unitar, inclusiv tranziţia imperceptibilă (automată) între modurile de rulare

- Costuri scăzute de intretinere, inclusiv o scădere semnificativă a consumului de combustibil

- Spaţiu / pachetul de opţiuni şi siguranţă

- Adaptabilitate (capabilitate 4WD permanentă, capacitate de tractare 1.500 kg, autonomie pe distanţe lungi, volum încărcare, …) ce il face potrivit pentru utilizare privată şi de afaceri

- Design

Pe de altă parte, clienţii europeni ai Outlander PHEV şi-au exprimat dorinţa de îmbunătăţire în direcţiile:

- Performanţă, fineţe şi silenţiozitate a motorului anterior pe benzină de 2,0 litri

- Alte abilităţi în timpul condusului în modul EV (pur electric)

- Deplasare energică dar mai confortabilă

- O adaptabilitate şi mai bună 4WD

Noul Outlander PHEV (MY19) a fost rezultatul acestei extrageri extinse de date şi a dialogului cu clienţii europeni – cu următoarele trăsături principale:

Motor electric şi dublu Electric şi SUV

Electric şi selectare mod de condus Electric şi distanţe lungi

Electric şi S-AVC Electric şi electric …

În detalii:

Grup motopropulsor „PHEV 2.0”

În timp ce şi-a păstrat aspectul de bază, întregul grup motopropulsor PHEV a fost supus unei dezvoltări complexe – „versiunea 2.0” – pentru a răspunde nedumeririlor clienţilor – unele chiar radicale:

- Noul motor pe benzină 2,4 în ciclu Atkinson:

o Rareori folosit în industria auto – şi de obicei pentru vehicule hibrid sau plug-in hibrid - principiul Atkinson (cursă de expansiune mai lungă decât cursa de compresie) furnizează în mod esenţial o eficienţă a energiei termice mai bună decât motoarele tradiţionale cu combustie în ciclu Otto.

o Majorând cilindreea de la 2,0L la 2,4L pentru Noul Outlander PHEV (MY19) apare oportunitatea de a aşeza motorul pe combustibil într-o sferă de operare generală cu mai puţină energie unde se poate aplica ciclul Atkinson cu MIVEC, de fapt crescând performanţa motorului.

o Când este combinat cu cilindreea mai mare a motorului de 2,4 pe benzină al MY19, rezultatul final este un cuplu mai ridicat (în special la un număr scăzut de rpm), NVH mai scăzut, accelerare mai bună (în special la viteze scăzute şi medii) şi o economie generală de combustibil mai bună / emisii CO2 mai scăzute:

(specificaţii UE)

MY18 Outlander PHEV

Noul Outlander PHEV (MY19)

Putere motor (kW/ps)

89 / 121 la 4.500 rpm

99 / 135 la 4.500 rpm

Cuplu motor (Nm)

190 la 4.500 rpm

211 la 4.500 rpm

- NVH mai scăzut:

o În paralel cu implementarea noului motor 2,4 Atkinson, s-au depus eforturi pentru a reduce zgomotul produs de motor (convertor catalitic cu strat dublu, un nou design pentru sistemul de curăţare a aerului, foaie suplimentară pe toba de eşapament, …),

- Performanţă mai bună a componentelor electrice şi noi funcţii:

o Generator: majorare a puterii de 10%

o Motor spate: majorarea puterii la 70 kW (95 ps)

o Bateria de tracţiune: putere majorată 10% + capacitate (noi celule) crescută la 13,8kWh

o Sistem de încălzire a bateriei – pentru a păstra bateria în stare de funcţionare dacă vehiculul este conectat la un punct de încărcare, chiar şi atunci când temperatura exterioară scade mult. Funcţionează şi în timpul mersului

o Funcţie de echilibrare a tensiunii celulelor – pentru descărcare cu dispozitivul V2H (“Vehicle to Home” – vehicul-la-casă) prin intermediul portului de încărcare rapidă

o Alimentare directă a A/C, accesorii, etc. de la punctul de încărcare în timpul încărcării

o Sistem de operare PHEV logic, re-mapat

o Viteză maximă crescută în modul EV de la 125 km/h la 135 km/h (acolo unde este legal)

o Instrumente de măsură remodelate, mai intuitive (putere motor kW, putere regenerată)

Avantaj dinamic

Pentru a-şi îndeplini mai departe misiunea “Quality All-Rounder”, echipa de ingineri MMC a adus şi alte îmbunătăţiri şasiului Outlander PHEV pentru MY19:

- Sudură cu adeziv structural – pentru a majora rigiditatea caroseriei şi astfel şi dinamica (stabilitate la manevrare):

- Îmbunătăţire Super-All Wheel Control – două moduri suplimentare: SPORT şi SNOW:

o Sistemul Super-All Wheel Control (S-AWC) născut la WRC, derivat de la Lancer Evolution îşi vede performanţele crescute pentru o adaptabilitate 4WD şi mai bună:

§ Noul mod SPORT: o senzaţie de accelerare mai puternică şi aderenţă mai bună la viraje cu G ridicat

§ Noul mod SNOW: lansare mai bună din repaus şi abilităţi de virare pe suprafeţe alunecoase

- Ajustarea şasiului:

o Manevrare – pentru a accentua capacitatea de reacţie şi emoţia:

§ Raportul cursă-alezaj* este mărit iar ECU servodirecţie a fost re-mapat în mod adecvat

o Amortizoare – pentru a se potrivi cu noul răspuns la manevrare şi a îmbunătăţi confortul în timpul drumului:

§ Optimizarea forţei de amortizare a amortizoarelor şi lonjeroanelor spate

§ Mărirea diametrului cilindrului amortizoarelor spate astfel încât forţele de amortizare potrivite să acţioneze la viteze mici

o Logica controlului tracţiunii – pentru a îmbunătăţi performanţele în timpul urcării folosind suficient cuplu în spate fără a compromite stabilitatea;

* Cursa în direcţie per rotaţie a volanului.

o Frânele – pentru a îmbunătăţi rezistenţa cu disponibilitatea frânelor faţă cu discuri ventilate 17” (16” anterior)

Design matur

Trei ani după „facelift-ul” de succes a MY16, care a metamorfozat personalitatea modelului, Noul Outlander PHEV (MY19) alege o cale mai subtilă – o confirmare puternică şi în acelaşi timp subestimată a prezenţei sale pe piaţă, a identităţii sale şi a noului statut de produs reprezentativ al brandului:

- „Grila frontală” nouă – grilă, bară de protecţie, lămpile de ceaţă reproiectate şi fază lungă LED cu „aspect tehnic”

- Spate redesanat – prelungire a barei de protecţie reproiectată, spoiler mare la plafon

- Roţi noi – Jante din aliaj cu două nuanţe contrastante, 18” multi-spiţe

- Scaune faţă noi – formă conturată cu locaţii de susţinere accentuate, disponibile cu piele (neagră) de înaltă calitate, vătuită, asortată cu capitonare vătuită pe panoul uşii (exclusiv noua linie de bordură superioară).

Caracteristici fine

Un alt ecou al reacţiilor clienţilor europeni ai Outlander PHEV poate fi găsit în multitudinea de caracteristici mai mărunte dezvoltate pentru MY19, care pot îmbunătăţi experienţa zilnică la volan, pot ascuţi aspectul maşinii şi pot contribui la profilul “Quality All-Rounder”, ca de exemplu:

- Comutatorul pentru Super-All Wheel control

- Comutator dedicat pentru modul SPORT

- Sistem de comutare reamplasat (modul EV, modul CHARGE, modul SAVE, lumini de avertizare pericol, …)

- Ergonomie mai bună a instrumentelor şi indicatoarelor

- Localizare mai convenabilă a porturilor USB

- Acţionare nouă a geamurilor electrice

- Guri de ventilare A/C spate

- Disponibilitate mai largă a prizelor de alimentare 1.500W (230 V) pentru exterior

***

Noul Outlander PHEV (MY19)

Emisii ultra-scăzute

Mitsubishi Outlander PHEV 2019 este una din primele maşini plug-in hibrid evaluate oficial în noile teste „WLTP” privind consumul de combustibil şi emisii. SUV-ul inovator, care a fost considerabil actualizat pentru modelul 2019, a obţinut un scor la emisii de 46g/km (WLTP) şi o autonomie maximă EV de 45km. Acest lucru înseamnă că modelul Outlander PHEV va fi în continuare eligibil pentru numeroase stimulente (inclusiv in Romania) şi poate intra în zone cu emisii scăzute de peste tot in lume.

Multe modele plug-in hibrid rivale nu vor mai fi clasificate ca vehicule cu emisii ultra-scăzute în urma noilor teste, unele fiind chiar retrase de la vânzare ca urmare a noului regim de testare.

Outlander PHEV 2019 a reuşit să obţină aceste performanţe excepţionale mulţumită imbunatatirilor considerabile aduse noului model MY19. Noul motor pe benzină de 2,4 litri utilizează sistemul MIVEC de distribuţie variabilă pentru a trece neobservat între ciclurile de combustie Otto şi Atkinson în funcţie de situaţie. Produce mai mult curent în comparaţie cu vechea unitate 99kW (135hp) versus 89kW (121hp) şi un cuplu mai mare (211Nm versus 190Nm).

Mitsubishi OUTLANDER PHEV este un SUV electric şi mai mult decât atât! Fuziunea între tehnologia electrică inovatoare şi cea clasica pe benzină, generează un consum de doar 2l/100km şi emisii de CO2 ultra-scăzute. Totuşi, vine cu puterea a două motoare electrice si unul termic, un nou mod Sport, un sistem de tractiune 4x4 consacrat, S-AWC, care garanteaza controlul total al vehiculului şi furnizează o autonomie combinată de peste 600 km.

Noul Outlander PHEV (MY19)

Specificaţii

Echipamentele şi caracteristicile pot varia in funcţie de model / piaţă

Specificaţii UE

Model Instyle

Lungime

4.695 mm

Lăţime

1.800 mm

Înălţime

1.710 mm

Ampatament

2.670 mm

Ecartamente (faţă / spate)

1.540 mm / 1.540 mm

Gardă la sol

190 mm

Unghi de atac

21°

Unghi de rampă

19.0°

Unghi de degajare

22,5°

Capacitate de tractare

1.500 kg

Greutate vehicul

1.880 până la 1.900 kg

Volum încărcare

- 5 pasageri / cu subwoofer: 453 litri (până la plafon*: 721 litri)

- 2 pasageri / cu subwoofer: 868 litri (până la plafon*: 1.584 litri)

- cutia de încărcare de sub podea adaugă 35 de litri

Raza de bracaj

5,30 m

*fără trapă

Suspensie faţă

Lonjeroane MacPherson

Suspensie spate

Multi-legături

Frâne (faţă/spate)

Discuri ventilate / discuri

Roţi şi cauciucuri

225/55R18

Motor termic

- 88 x 97 mm (2.360 cm3)

- raport de compresie: 12,0

- 135 cp la 4.500 rpm

- 211 Nm la 4.500 rpm

- capacitate rezervor de combustibil: 45 de litri

Motor electric faţă

- 82 cp

- 137 Nm

Motor electric spate

- 95 cp

- 195 Nm

Baterie tracţiune

- Lithium Ion

- 88 celule

- 300 V

- 13,8 kWh

Timp de încărcare

- încărcare normală / AC 230 V 16A: 4,0 ore

- încărcare rapidă*: ± 80% în 25 min.

- compatibilitate V2X (smart grid)

*80% doar pentru a putea stoca energie de la frânarea regenerativă în restul de 20%

***